ABD'de yapılan bir araştırmaya göre balık yemek yaşlılıkta göze iyi geliyor.
ABD'de yayımlanan ''Archives of Ophthalmology'' dergisinde yayımlanan iki yeni araştırmada, balık etinde, özellikle sombalığında bulunan omega-3 yağının ilerleyen yaşta gözde görme kaybını azalttığı belirlendi.
Massachutestts-Boston Göz ve Kulak Hastanesi ile araştırmanın öncüsü Dr. Johanna Seddon, 75 yaşın üstünde artan göz lekelerinin (makula yozluğu) balıkyağı ile azaldığının kanıtlandığını söyledi.
ABD Ulusal Göz Kurumu'ndan Dr. Emily Chew da iki araştırma sonuçlarına katılarak, balıkta omega-3 ile ''lutein'' maddesinin hem gözü hem kalbi koruduğunu belirtti. Araştırma, ABD'de 5-6 yıl boyunca 680 yaşlı kişiyle Avustralya'da 2335 kişi üzerinde yapıldı.
Haftada iki kez balık yiyen yaşlılarda görme bozukluğunun yüzde 36 azaldığı görüldü. Uzmanlar, balık tadına alışkın olmayanların alışabileceğini yahut imkan varsa hap olarak alabileceğini belirttiler.
_________________
Linkleri yalnızca kayıtlı kullanıcılar görebilir! Hemen kayıt olun veya hesabınıza giriş yapın!
aaa valla baya etkilendim ben
nede yenesi duruo onlar öyle dermişüüüm
ıyk böğ (töbe allahım çarpılacam yaf nimet ne de olsa )
_________________
Linkleri yalnızca kayıtlı kullanıcılar görebilir! Hemen kayıt olun veya hesabınıza giriş yapın!
Bu forumda yeni konular açamazsınız Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız